keskiviikko 24. kesäkuuta 2026

Postimuseon johtajana aloittaa Anna Meronen


Postimuseosäätiön hallitus on valinnut uudeksi Postimuseon johtajaksi ja säätiön toimitusjohtajaksi filosofian maisteri Anna Merosen. Hän siirtyy Postimuseoon Rauman merimuseon johtajan paikalta. Aiemmin Meronen on työskennellyt tutkijana Forum Marinumissa Turussa. Meronen aloittaa uudessa tehtävässään elokuun alussa.

Anna Merosella on vahva kokemus museotoiminnan johtamisesta ja kehittämisestä sekä kulttuuriperinnön saavutettavuuden edistämisestä. Hän on perehtynyt museoalan strategiseen kehittämiseen ja sisältötyöhön sekä yleisöjen osallistamiseen. Lisäksi Merosella on kokemusta organisaatioiden johtamisesta ja sidosryhmäyhteistyöstä.

Anna Meronen. Kuva: Outi Kivimäki.

Postimuseosäätiön hallituksen puheenjohtaja Anna Storm on tyytyväinen valintaan: ”Anna Meronen on kokenut säätiön johtaja, jolla on vahva näkemys museoiden roolista yhteiskunnassa ja kyky kehittää toimintaa pitkäjänteisesti. Odotamme innokkaasti hänen työtään pian 100 vuotta täyttävän Postimuseon kehittämisessä sekä uuden strategian viimeistelyssä ja toimeenpanossa.”

Anna Meronen odottaa innolla uutta tehtäväänsä: ”Postimuseo on ainutlaatuinen toimija, joka kertoo suomalaisen arjen, viestinnän ja yhteiskunnan kehityksen tarinaa. Postimuseon rooli suomalaisen viestinnän ja digitaalisen elämän kulttuuriperinnön tulevaisuuden rakentajana on innostava. Odotan mahdollisuutta kehittää museon toimintaa yhdessä asiantuntevan henkilöstön ja sidosryhmien kanssa.”

Postimuseosäätiön edellinen johtaja Sami Louekari siirtyi Vantaan museopalveluiden johtoon 1.6.2026. Va. museonjohtajana ja toimitusjohtajana toimii Tiia Tiainen uuden johtajan aloitukseen saakka.

Lähde ja teksti sekä kuva:
Postimuseon tiedote 23.6.2026

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti